Publikacje fanowskie w Polsce

“A~Zyn” to staroszkolny fanzin poświęcony fandomowi i fantastyce. Ukazuje się póki co jedynie w formie papierowej i w ograniczonym nakładzie. Zin nie zajmuje się publikowaniem opowiadań (bywają w nim bardzo krótkie formy literackie), lecz przede wszystkim artykułów i wywiadów. Osoby zainteresowane nabyciem archiwalnych numerów lub chcące przesłać tekst do kolejnych edycji mogą pisać do nas na ksf@ksf.org.pl.

Wydawca: Krakowska Sieć Fantastyki

Redakcja: Marcin „Alqua” Kłak
#fanzin #publicystyka #fandom #wywiady

A~Zyn – Krakowska Sieć Fantastyki (ksf.org.pl)
Numer 7 Numer 8

Akcja Afrykańskiego świtu rozpoczyna się w południowej części Afryki w lipcu 1957 roku. Nasz bohater – Siergiej Iwanowicz Bułanow – to uciekinier ze Związku Radzieckiego, który zarabia na życie jako przewodnik i ochroniarz karawan, wypraw badawczych i wszelkiej maści podejrzanych grup. Zrządzenie losu rzuci nas w wir niezwykłych wydarzeń, a nasze życie będzie zagrożone od pierwszego do ostatniego paragrafu. Do tego dochodzi skarb, tajemniczy kult i jego krwawa mistyka.

Gra dozwolona od lat 16.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #przygodowe

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/AfrykaA_ski-A_wit.pdf

Akty (samo)zagłady człowieka (nad)wrażliwego to ponura, pełna poczucia beznadziei wizja człowieka, Wojtka, który znalazł się na krawędzi, spojrzał śmiało w otchłań, a otchłań w niego, i jest gotów skoczyć.

Piękny, piękny dziś dzień na śmierć! – Takie są myśli Wojtka, Dobrego Człowieka, naszego bohatera, który przekroczył już jakiś czas temu wiek chrystusowy i bliżej mu do czterdziestki niż dalej. I istotnie, ma on (moim zdaniem) wiele racji! Jest pochmurny, acz ciepły czerwcowy poranek. Majestatyczny, chciałoby się rzec, dostojny – o to to! Dostojny! Wnętrze taryfy wypełnia muzyka, leci niezapomniane Goodbye Horses (Q Lazzarus). Te dziwaczne dziesiątki, całe dziesiątki wspólnych seansów Milczenia owiec! Tytus niezdrowo uwielbiał ten niepokojący film, po każdym ponownym obejrzeniu znaczył markerem na płycie kropkę, trofeum. Znał dialogi na pamięć, czasem szeptał je z nabożną czcią, niekiedy smarował ciało kremem wtedy, gdy z ekranu żądał tego Buffalo Bill. Lubił także ponoć… Czas przeszły… Czy Tytus żyje? Cóż, tego chciałby dowiedzieć się Wojtek, nasza mała ćma zmierzająca po latach ku płomieniowi, od którego niegdyś roztropnie umknął. A my z nim, ja i Ty, poprzez kolejne strony tej drzewiastej opowieści.
LEKTURA ZAWIERA TREŚCI MOGĄCE ZOSTAĆ UZNANE ZA NIEODPOWIEDNIE DLA NIELETNICH CZYTELNIKÓW.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #weird-fiction

https://gamebooker.nazwa.pl/wp/wp-content/uploads/2019/07/akty-samozaga_ady-cza_owieka-nadwraaliwego.pdf

Budzisz się w zaciemnionym, niewielkim pomieszczeniu. Próbujesz sobie przypomnieć kim jesteś i jak tu trafiłaś – bez powodzenia. Tak zaczyna się Twoja przygoda, kobiety uwięzionej w nieznanym miejscu z nieznanych powodów. Czy uda Ci się przeżyć? To zależy od Twoich decyzji!

LEKTURA DOZWOLONA TYLKO DLA DOROSŁYCH CZYTELNIKÓW!

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Dominik Matusiak
#gra-paragrafowa #thriller

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Amelia.pdf

Callista jest gamebookową bajką. Jej prostota ukazuje jak błaha historia staje się przyjemniejsza w odbiorze, kiedy zrobimy z niej interaktywny utwór. Warto zwrócić uwagę, że jest to jedna z nielicznych pozycji w dorobku literatury interaktywnej, gdzie głównym bohaterem jest kobieta.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Przemysław Pociecha
#gra-paragrafowa #baśń

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Callista.pdf

Cały człowiek to antologia opowiadań fantastycznych poruszających temat niepełnosprawności i neuroróżnorodności.W skład tomu wchodzi osiem opowiadań, wstęp autorstwa Ginny Nawrockiego oraz sześć prac graficznych.

Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Redakcja: Ginny Nawrocki
#antologia #opowiadania #grafiki

Cały człowiek | Alpaka (grupawydawniczaalpaka.pl)

Ebook

Chwała przenosi nas do fantastycznego świata wzorowanego na epoce wiktoriańskiej. Ludzie zabili w nim swoich bogów, znużeni prowadzonymi przez nich, ciągnącymi się od stuleci, krwawymi wojnami. Akcja gamebooka rozgrywa się kilka stuleci po tym wydarzeniu, a jej bohaterem jest bezimienny potomek pogromców nieśmiertelnych, w którego monotonnym dotąd życiu dochodzi do wydarzenia brzemiennego w skutki zarówno dla niego samego, jak i dla całego świata.

Nowy gamebook Beniamina Muszyńskiego to w dużej mierze gra z konwencją gry książkowej, próba wyjścia poza schematy gatunku i pokazania, jak wiele jeszcze nieodkrytych możliwości drzemie w literaturze interaktywnej! Przełamująca „czwartą ścianę”, postmodernistyczna gra z formą, zachęcająca do wielu, wielu rozgrywek „Chwała” zostanie oddana w Wasze ręce zupełnie za darmo! Tym razem nie prosimy o wpłatę określonej kwoty na wskazaną organizację charytatywną, autor chciałby natomiast powiedzieć Wam to:

Zagrać w Chwałę raz, to jakby przejść obszerne demo większej gry. Da to trochę satysfakcji, ale czy naprawdę wystarczy aby wyrobić sobie zdanie o całym tytule? Od samego początku prac nad „Chwałą” przyświecała mi myśl, żeby stworzyć gamebooka, który naprawdę pozwoli obejrzeć świat przedstawiony z wielu perspektyw, lepiej zrozumieć postawy bohaterów, ich motywacje, dalekosiężne konsekwencje niektórych decyzji. Dlatego proszę Was, oddając miesiące mojej pracy twórczej zupełnie za darmo, nie poprzestańcie na jedno, czy dwukrotnym przejściu „Chwały”. Eksplorujcie ją! Poznajcie! Mam szczerą nadzieję, że prócz przyjemności z lektury dostarczy ona również kilka interesujących tematów do przemyśleń.
Beniamin Muszyński

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #social-fiction

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/ChwaA_a.pdf

W nieodległej przyszłości nie ma cudów. Wszystkie stare, dobrze znane, rozwiązania technologiczne ewoluowały krok po kroku. A wraz z nimi – stare problemy. Epidemie, ludobójstwa, wojny domowe weszły na nowy poziom dzięki postępującej globalizacji. Bankrutujące i tonące w długach państwa powoli cedowały coraz więcej uprawnień na korporacje, w nadziei na odciążenie budżetów. Te z kolei hojnie obdarowywały każdego z odpowiednio grubym portfelem nowymi zabawkami, dającymi szanse na rynku pracy – wszczepami percepcyjnymi, usprawnioną pamięcią, nadludzką sprawnością.Wszyscy jednak czekali na od dawna obiecywany cud. Wstrzymali oddech, oglądając newsy medyczne i słuchając debat gadających głów. Skoro mamy czipy mózgowe, implanty i bioniczne kończyny, dlaczego ciągle nikt nie dał nam… nieśmiertelności?

W takiej właśnie rzeczywistości przychodzi Ci pracować na co dzień. Z policyjnym okablowaniem w głowie, sprzętem i bronią przy pasie, przemierzasz oświetlone neonami ulice, prowadząc, z góry skazane na niepowodzenie, śledztwa. Jedno z nich właśnie dobiega końca…
Uwaga! W tekście występują wulgaryzmy.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Filip Wójcik
#gra-paragrafowa #cyberpunk

https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/cena_niesmiertelnosci.pdf

Akcja gry ma miejsce jesienią roku 1944 w Chorwacji. Druga wojna światowa powoli dobiega końca. Niemieckie dowództwo wysokiego szczebla coraz bardziej zdaje sobie sprawę z faktu, że ten konflikt jest już przegrany, wobec czego za wszelką cenę stara się uniknąć przykrych konsekwencji płynących z porażki. Człowiekiem, który jako jeden z pierwszych zaczyna dostrzegać skalę narastającego problemu i stara się zapewnić sobie oraz swojej rodzinie spokojną przyszłość po zakończeniu wojny, jest Minister Rzeszy do spraw okupowanych Terytoriów Wschodnich – Alfred Rosenberg. To właśnie dla niego pracuje Johan Karenberg, główny bohater Dinary. Chociaż właściwie powinienem powiedzieć Dymitri Iwanowicz Gawryłow. Dlaczego? Ponieważ tak naprawdę postać, w którą przyjdzie nam się wcielić, jest dobrze zakamuflowanym oficerem NKWD, który od lat pełni służbę wywiadowczą w szeregach SS.

Nasza przygoda rozpoczyna się w chwili, gdy Alfred Rosenberg w zaufaniu zleca nam pewną misję. Mamy dotrzeć do górskiego klasztoru na terytorium Chorwacji, gdzie Eryk Rosenberg – brat naszego przełożonego – wraz z wiernym mu oddziałem SS pilnuje skarbu w postaci sześciu skrzyń złota. Korzystając z nadarzającej się okazji, jak na prawdziwego, zimnokrwistego sukinsyna rodem ze Związku Radzieckiego przystało, Gawryłow po przybyciu na miejsce postanawia pozbyć się Eryka Rosenberga i zagarnąć całość skarbu dla siebie.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #przygodowe

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Dinara-Prastare-szczyty.pdf

ROK 2350
Ziemia – wypalona nuklearnym ogniem pustynia – na zawsze znika za rufami okrętów kolonizacyjnych unoszących ocalałe resztki ludzkości w kosmos, ku wielkiej niewiadomej. Po długich latach podróży natrafiają na kilka planet nadających się do zamieszkania. Rozpoczyna się wielka kolonizacja.
ROK 2720
Istoty ludzkie (i pochodne od nich) zasiedlają już ponad 150 światów. Po kilku wyniszczających wojnach na gruzach pierwotnej federacji wyrasta Imperium Nowego Rzymu.
ROK 2910
Statki zwiadowcze armii Imperium zostają zaatakowane przez nowo odkrytą, inteligentną, lecz wrogą ludziom rasę. Po raz pierwszy w historii ludzkości wybucha konflikt międzygalaktyczny.
Twoja życiowa przygoda zaczyna się dosyć banalnie – w kwaterach młodszych oficerów Wojskowego Obozu Polowego orbitującego wokół planety Selikarion. Droga do tego miejsca nie była łatwa – najpierw kilkuletnie szkolenie podstawowe, później Akademia Oficerska Armii Imperium, wreszcie długi staż w zapomnianym garnizonie gdzieś na krańcach Znanego Wszechświata. Teraz jednak otwiera się przed Tobą droga do kariery – przydzielono Cię do Czarnego Legionu, jednej z najsłynniejszych jednostek w Armii.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Rafał Nowocień
#gra-paragrafowa #science-fiction

https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/Czarny-Legion.pdf

Ilu czytelników, tyle definicji, czym powinna być fantastyka. Od alegoryczności po eskapizm – spory o to, czy bliskie wiązanie się z rzeczywistością jest obowiązkiem fantastyki czy balastem, który powinna odrzucić, toczą się bez końca. Skłońmy się na moment ku tej pierwszej opcji. Zgodnie z poglądem Ursuli K. Le Guin, że fantastyka pogłębia nasze zrozumienie świata, w którym żyjemy, pisarze i pisarki użyli wyobraźni, by opisać, zanalizować, zdiagnozować i skrytykować naszą teraźniejszość. 

Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Redakcja: Maciej Pitala, Katarzyna Koćma
#antologia #opowiadania #grafiki #social-fiction

Dzieje się. Antologia opowiadań społecznie zaangażowanych – Grupa Wydawnicza Alpaka

Ebook

Historia Zielonej góry to nieprzebrane źródło inspiracji i tematów, wciąż odkrywanych i tych dobrze już znanych. W naszym mieście działy się rzeczy przedziwne, straszne, piękne i te całkiem zwyczajne choć nie mniej pasjonujące. Czasami gościła tu także ta Wielka Historia. Toczyło się życie, wypowiadane w innych językach. Śmiano się i umierano, produkowano wino, wydawano gazety, kuto mosty dla innych miast. Były zarazy, pożary całego miasta, czarownice i przemarsze chyba każdej armii, płynęła rzeka po której dziś nie ma już śladu…

Dlatego z tego co było, co być mogło, co być może, a nawet z tego, co nigdy się nie wydarzy, zapragnęliśmy stworzyć nieco naszej miejskiej mitologii, stworzyć historie naszego Macondo. Myśleliśmy o tym od lat, lecz zamiar wydawał się wyższy od nas o głowę. Próbowaliśmy zarazić pomysłem innych, lecz w końcu machnęliśmy na wszystko ręką i rzuciliśmy się naprzód. Bo któż, jeśli nie my?

Tak oto w 2011 roku rozpoczęliśmy nasz cykl „Fantazji Zielonogórskich”. Igor Myszkiewicz, klubowy grafik, stworzył niesamowite ilustracje. Mamert Janion nocami poskładał teksty. Ania Cejmer-Kamińska i Arlena A. Łobodzińska robiły zawodową korektę. Maciej Dobrowolski wspaniale sekretarzował konkursowi. Wszystkim należą się ogromne podziękowania, bo czyż trzeba dodawać, że nikt nie pracował tu za choćby złotówkę? Czasem myślę, że żyjemy w mieście podwójnym. Chodzimy po deptaku, wśród cukierkowych kamienic, wokół Ratusza, zaglądamy w witryny naszego miasta i nie wiemy, że pod naszymi stopami płynie smolista rzeka czasu przeszłego, nieopowiedzianych historii.

Wydawca: ZKF Ad Astra

Redakcja: Igor Myszkiewicz, Waldemar Gruszczyński, Maciej Dobrowolski, Zbigniew Kulczycki, Arkadiusz Sobański
#antologia #opowiadania #grafiki

Fantazje Zielonogórskie – Strona poświęcona konkursowi literackiemu Fantazje Zielonogórskie, organizowanemu przez „Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra”

Wcielisz się w kowala, który w dramatycznych – spowodowanych jednak jego czynem – okolicznościach będzie musiał zająć się wychowaniem dwójki swoich nowo narodzonych dzieci. Bliźniąt. A narodziny bliźniąt w świecie, w którym żyje ten człowiek to zapowiedź wielkich zmian. LEKTURA ZAWIERA TREŚCI NIEODPOWIEDNIE DLA CZYTELNIKÓW PONIŻEJ 16 ROKU ŻYCIA I OSÓB WRAŻLIWYCH NA TREŚCI ZWIĄZANE Z PRZEMOCĄ (OPISY, CZĘSTO BRUTALNE, SKŁADANIA OFIAR Z LUDZI I ZWIERZĄT). 

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa

https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/Hemuuzu.pdf

Incydent to krótki, interaktywny horror. Jego bohaterką jest dziewiętnastoletnia dziewczyna poruszająca się na wózku inwalidzkim, która spędza wakacje u dziadka, w małym, sennym miasteczku. W mieścinie znajduje się Ośrodek Epidemiologiczny, w którym prowadzone są badania nad zombie.

Dzisiejszego wieczoru Twój dziadek nie czuł się najlepiej, a po godzinie jego stan zaczął się stopniowo pogarszać. Co gorsza, po ostatniej trwającej niemal dwa dni nawałnicy wciąż nie ma prądu ani łączności. Wiesz, że staruszek szybko dojdzie do siebie, gdy tylko zażyje swoje lekarstwo. Niestety, nigdzie nie możesz go znaleźć. Nie pozostało Ci nic innego, jak pojechać samej do pobliskiej apteki i je kupić.

Gra wchodzi w skład Akcji “Miniatura”.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #horror #zombie

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Incydent.pdf

Informator GKF jest bezpłatnym miesięcznikiem wydawanym przez Stowarzyszenie. Jego głównym zadaniem jest informowanie członków o ważnych wydarzeniach minionych i nadchodzących. Ponadto w Informatorze można znaleźć recenzje książek, filmów i gier, felietony i eseje oraz polemikę. Materiały do Informatora można wysyłać na adres Redakcji.
Pomysł na pisemko informacyjne powstał w GKF w 1987 r. Wychodziły wtedy cienkie fanziny poszczególnych klubów lokalnych: 16 stron plus okładka, w środku opowiadania, grafiki, recenzje, komiksy i trochę relacji z imprez. Krzysztof Papierkowski i paru innych członków GKF uznało, że relacje z imprez powinny być publikowane oddzielnie. Wspólnie z Jerzym Szyłakiem założyli fanzin informacyjny Squonk (nazwa z opowiadania J.L. Borgesa). Wyglądem i formatem przypominał on inne – Clapsa czy Galactikę. Ukazały się dwa numery. Był on może jednak nawet zbyt fanzinowaty, a za mało informacyjny. Maciej Rokicki oskarżył go o przerost formy nad treścią i założył alternatywny informator Bryk. Maciej jednak przegiął w drugą stronę: faktycznie był on utrzymany w estetyce prowizorki, a format A4 (bez okładek) dopełnił jego los. Bryk zakończył swój żywot na jednym numerze.
I wtedy pojawiło się wydawnictwo będące optymalnym kompromisem: Informator Zarządu GKF. A5, miękka okładka tak jak do dziś. Numeracja nie zaczynała się od 1, lecz uwzględniała wcześniejsze efemerydy. Potem zmienił tytuł na, po prostu, Informator GKF.
Początkowo był pisemkiem wyłącznie statystycznym. Z czasem pojawiły się relacje z imprez, grafiki, recenzje, wstępniaki, krótkie formy literackie. Z formy ksero przeszedł na druk, pojawiły się fotografie, otrzymał ISSN, zaczął być zszywany. Ukazują się też numery specjalne (np. ze statutem i regulaminami, literacko-krytyczne, okolicznościowe).

Wydawca: Gdański Klub Fantastyki

Redakcja: Krzysztof Papierkowski, Artur Łukasiewicz, Robert Szewczyk, Grzegorz Szczepaniak, Jan Plata-Przechlewski.
#fanzin #aktualności #recenzje #publicystyka #grafiki #opowiadania

Informator GKF

Miniatura gamebookowa autorstwa dr Macieja Słomczyńskiego i Beniamina Muszyńskiego. Jej akcja toczy się w Warszawie pochłoniętej piekłem wojny, a głównym bohaterem, w którego wciela się czytelnik, jest Zawiszak Janek. Jest to pierwsze w historii interaktywne dzieło literackiego, którego akcja toczy się w czasie Powstania Warszawskiego.

Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Autorzy: Beniamin Muszyński, dr Maciej Słomczyński
#gra-paragrafowa #edukacyjne

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2018/07/Janek-Histotria-MaA_ego-PowstaA_ca.pdf

Michał Ochnik (znany z bloga Mistycyzm popkulturowy) i Ginny Nawrocki zapraszają (strona autorska) do odwiedzenia kolorowego Wieloświata – Uniwersum Kasandry.Uniwersum Kasandry to fantastyczny świat otwarty dla osób tworzących. Powołał go do życia Michał Ochnik, szybko jednak dołączyli do niego inni, wzbogacając go o swoje różnorodne pomysły i punkty widzenia.

Jej Wieloświat to dyptyk z Uniwersum Kasandry. Można go potraktować jako wprowadzenie do tego świata dla tych, którzy jeszcze o nim nie słyszeli. Nie jest to jednak wejście łagodne – zostajemy wrzuceni w wir wydarzeń, polityki, kosmologii, magii… Obserwujemy losy jednej bohaterki, postaci uwikłanej w wydarzenia przełomowe dla uniwersum, w historii opowiedzianej przez dwóch autorów.

Przeczytajcie i dajcie się zainspirować. Może kolejne przygody dopiszecie właśnie wy?

Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Teksty: Michał Ochnik, Ginny Nawrocki
#antologia #opowiadania #grafiki

Uniwersum Kasandry: Jej Wieloświat – Grupa Wydawnicza Alpaka

Jej Wieloswiat

Jestem opowiada o człowieku, który utracił swoją tożsamość, nie wie gdzie jest, nie wie gdzie się znajduje, otoczony przez gęstą mgłę może polegać tylko na tajemniczym przewodniku – Głosie – który… Należy do niego samego! Miłośnicy psychodelicznych klimatów będą zachwyceni, resztę serdecznie zapraszamy do uchylenia drzwi percepcji i wkroczenie w niepokojący świat fantazji Muszyńskiego…

LEKTURA ZAWIERA TREŚCI MOGĄCE ZOSTAĆ UZNANE ZA NIEODPOWIEDNIE DLA CZYTELNIKÓW Z ZABURZONĄ (W WYNIKU CHOROBY LUB ZAŻYTYCH SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH) PERCEPCJĄ RZECZYWISTOŚCI

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Jestem.pdf

Kill the Fez! był internetowym razownikiem okołoabsurdalnym wydawanym w latach 2013–2018. Mlem! jest jego bliskim krewnymi. Ukazało się sześć numerów Kill the Fez!, a absurd gonił w nich absurd. Za ich wyjątkową oprawę graficzną odpowiadała Betty Nobs.Redakcja/Wydawca: Ginny Nawrocki
#fanzin #opowiadania #grafiki #absurd

Kill the Fez! – Grupa Wydawnicza Alpaka

Wszystkie numery

Kill the Fez! był internetowym razownikiem okołoabsurdalnym wydawanym w latach 2013–2018. Mlem! jest jego bliskim krewnymi. Ukazało się sześć numerów Kill the Fez!, a absurd gonił w nich absurd. Za ich wyjątkową oprawę graficzną odpowiadała Betty Nobs.Redakcja/Wydawca: Ginny Nawrocki
#fanzin #opowiadania #grafiki #absurd

Kill the Fez! – Grupa Wydawnicza Alpaka

Wszystkie numery

Możesz pokierować losami Pawła lub Anny i spróbować przeżyć początek końca ludzkości, czyli zombie apokalipsę. Dla miłośników sztywniaków pozycja obowiązkowa! Liczne, nie zawsze szczęśliwe zakończenia, pozwalają na wielokrotny powrót do tego tytułu i kolejne próby przeżycia końca świata.

NIE JEST TO POZYCJA DLA OSÓB PONIŻEJ SZESNASTEGO ROKU ŻYCIA ANI O SŁABYCH NERWACH

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Dominik Matusiak
#gra-paragrafowa #horror #apokalipsa #zombie

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Koniec.pdf

Nazywasz się Astra Kuana, od 15 lat służysz we flocie Galaktycznej Republiki Trauncji, osiągnęłaś rangę oficera. Twoja rodzina nigdy nie była zamożna ani znacząca, więc tak wysokie stanowisko jest dla was chlubą, szczególnie że zdobyłaś je bez żadnych znajomości. W systemie wojskowym Trauncji oficerowie podlegają politykom, którzy bezpośrednio wydają im polecania. Odkąd zostałaś przydzielona do Carmaga Grunatti, gubernatora obrzeżnej planety Skassy, Twoja kariera zaczęła się chwiać. Wyznaczył Ci niemożliwą do wykonania misję. Dysponując minimalnymi siłami miałaś opanować bunt w górniczej kolonii na Teutronie, jednym z księżyców Skassy. Buntownicy nie przestraszyli się Twojej rangi ani nie byli chętni do negocjacji. W nocy zaatakowali Twój obóz, zabili wielu ludzi i zmusili Cię do ucieczki z księżyca. Sytuację opanowali dopiero oficerowie, którzy przybyli z sąsiedniego układu. Zostałaś obarczona winą za porażkę i mimo że nie spotkały Cię bardzo dotkliwe konsekwencje, to wiesz, że zaufanie do Ciebie zostało nadszarpnięte, więc nie możesz sobie pozwolić na kolejne niewykonanie zadania. Dzisiejszego ranka dowiedziałaś się, że Carmag wzywa Cię na osobistą rozmowę, którą określił jako istotną. Prawdopodobnie otrzymasz misję, od której będą zależeć Twoje przyszłe losy. 

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Filip Małyszczak
#gra-paragrafowa #science-fiction

https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/Lot-Zoltej-Orchidei.pdf

Jak nie urok – sąsiadka…Ukończenie studiów, trudne relacje rodzinne, zawiłości lokalnej polityki: codzienność dostarcza wielu problemów. A jeśli dołożyć do tego bazyliszki, diabły i klątwy, to nie zostaje nic innego jak zakasać rękawy i sięgnąć po MAGIĘ BEZCEREMONIALNĄ.

W tej antologii współczesnego fantasy znajdziecie 12 opowiadań, w których proza życia nierozerwanie splata się z cudownością, a magiczne kryzysy wybuchają nie tylko w weekendy. Ich bohaterowie będą musieli wykazać się nie lada zaradnością i talentem do czarów, by im sprostać. Czy im się to uda?

Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Redakcja: Artur Nowrot, Magdalena Stonawska
#antologia #opowiadania #fantasy

Magia bezceremonialna – antologia współczesnego fantasy | Alpaka (grupawydawniczaalpaka.pl)

Ebook

Młody, osierocony bohater, Jakub Bolej, weteran wojny polsko-bolszewickiej, by podreperować swój budżet niespodziewanym spadkiem rusza do Marcewa, tajemniczej wsi położonej w okolicach Giewontu. Jak potoczą się jego losy? To oczywiście zależy tylko od Ciebie!
Powieść ta, podobnie jak Pokuta Muszyńskiego, ukazuje świat brudny, stroniąc od wyraźnej, czarno-białej wizji świata.

Gra dozwolona od lat 16.

Gra wchodzi w skład Akcji “Miniatura”.

M.in. dzięki tej książce udało się dokonać operacji serca małego Juliana. Dziękujemy wszystkim, którzy dokonali wpłaty!

Wydawca: Wydawnictwo Wolnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #sensacja

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Marcewo.pdf

Japonia, rok 1236.

Nazywasz się Hideyoshi Sato. Zanim nie zmarł Twój pan, Ishizaki Tetsudo, byłeś samurajem, mistrzem miecza. Teraz, pozbawiony opiekunka i mentora, nie posiadając ziemi ani pieniędzy stałeś się roninem. Trudniłeś się wieloma zajęciami, aż wreszcie, jako najemny żołnierz, wziąłeś udział w małej, sąsiedzkiej wojence pomiędzy dwoma skłóconymi rodami: Tozawa i Igarashich. To właśnie podczas tego konfliktu poznałeś Akirę Igarashiego, człowieka, który przedstawił Ci szalony plan obalenia cesarza Takamury. Plan, który rozpocząć miał się od lokalnej bitwy i który na zawsze miał odmienić Twoje dotychczasowe życie…

Wydawca: Wydawnictwo Wolnego Wyboru

Autor: Piotr Bąkowski
#gra-paragrafowa #historyczne

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Marsz-HaA_by.pdf

Mlem! to absurdalno-fantastyczny wirtualny magazyn, następca Kill the Fez!.Znajdziecie w środku fantastykę, absurd i trochę powagi; opowiadania, komiksy, grafiki i ilustracje, a także dział z ogłoszeniami oraz gry i zabawy.

Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Redakcja: Ginny Nawrocki
#fanzin #opowiadania #fantasy #fantastyka #absurd #komiks #grafiki #gry

Mlem! – Grupa Wydawnicza Alpaka

Wszystkie numery

Oni to projekt dotyczący wydarzeń stanowiących preludium do rzezi wołyńskiej. Opowieść o rodzącej się w ludzkich sercach nienawiści, a także strachu, ucieczce przed śmiertelnym zagrożeniem i tym, ile człowiek jest w stanie zrobić, aby ocalić własne życie. Jak daleko może się posunąć? Czy naprawdę gotów jest przetrwać za wszelką cenę, nawet własnego człowieczeństwa?

Rodzicu! Zdecyduj, czy Twoje dziecko jest wystarczająco dojrzałe, aby sięgnąć po ten tekst.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #edukacyjne

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Oni.pdf

Nasza historia rozgrywa się późną wiosną lat siedemdziesiątych XIX stulecia. Nazywasz się James Gordon, a przynajmniej takim mianem posługujesz się przez ostatnie lata tułając się bez celu po Europie. Anglia już dawno przestała być dla Ciebie ojczyzną, odebrano Ci tytuł, majątek i honor, pozostawiono jedynie to, co najcenniejsze: życie. Niedawno opuściłeś kolejny kraj: Rosję. Dumną, potężną, dźwigającą się na znużonych barkach swych poddanych, samozwańczą matkę Słowian. Kraj niezwykłych kontrastów; salonów pełnych pięknych ludzi i pustych mis cierpiących skrajną nędzę chłopów. Ty zaś myślisz już tylko o kolejnym etapie swojej niekończącej się wędrówki…

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #przygodowe

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Ostatni-kurs.pdf

Chaos – to mieszanka energii.Chaos – to wszechświat, do którego można przeniknąć z wielu innych wszechświatów.

W głębinach Chaosu, między Wielkimi Rafami i mgławicami, dryfują ogromne odłamki – potężne fundamenty ze starożytnych, zastygłych, magicznych mas pierwotnej materii. Przepełnia je magia. Na ich powierzchni i w głębinach żyją niezwykłe rośliny i zwierzęta. Zamieszkują je inteligentne rasy oraz liczne potwory.

Na jednym ze starożytnych odłamków, ogromnym kontynencie, który wchłonął wszystkie znane strefy klimatyczne, żyje wiele dzikich plemion, których poziom rozwoju odpowiada znanej nam epoce kamienia.

Ta gra opowiada o młodym łowcy z jednego z prymitywnych plemion, który wyrusza na swoje pierwsze samotne polowanie. To, jak potoczy się jego los, zależy od Ciebie…

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Jurij Charłamow
#gra-paragrafowa

https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/Pewnej-wilczej-nocy.pdf

Nazywasz się Świętopełk z Cudowa i wcielasz się w młodego rzezimieszka. Zostaje on wtrącony do lochu za próbę kradzieży pierścienia lorda Hatifnata. Tenże lord jest władcą południowej części Podziemi Mumińczych, gdzie ma swoją siedzibę. Trafiłeś do podziemi jakiś rok temu w poszukiwaniu lekarstwa dla matki. Zabłądziłeś tam i całkowicie pogubiłeś się w pogmatwanych korytarzach. Od tamtego czasu poszukujesz sposobu, by wydostać się z tego piekła.
Ten humorystyczny, pełen nawiązań do popkultury tytuł zręcznie łączy w sobie humor i prześmiewcze przedstawienie wielu znanych z fantasy motywów z wciągającą fabułą, która zachęca do wielokrotnego powrotu do Podziemi Mumińczych!

Uwaga! W tekście występują wulgaryzmy i treści o zabarwieniu seksualnym nie polecane czytelnikom poniżej szesnastego roku życia!

 

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Andrzej Betkiewicz
#gra-paragrafowa #gra-labiryntowa #fantasy

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/PierA_cieA_-lorda-Hatifnata.pdf

Jest to zdecydowanie najmroczniejsza i „najbrudniejsza” powieść Beniamina Muszyńskiego. Czytelnik zostaje w niej wrzucony w świat splugawionego seksu, morderstw, brutalności i perwersji. Nie ma tu honoru, godności ani cnót. Tym gorzej, że od pierwszych stron ktoś chce zabić głównego bohatera, mimo że nie ma on pojęcia dlaczego. Amnezja jest jego nie mniejszym wrogiem niż cuchnący świat angielskich slumsów.

Ze względu na specyfikę dzieła jego lektura jest dozwolona od lat osiemnastu.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #thriller

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Pokuta.pdf

1 lipca 1916 roku rozpoczęła się największa i najkrwawsza bitwa I Wojny Światowej – bitwa nad Sommą. Przez cały czas swojego trwania pochłonęła ona ponad milion ofiar. Poprzedził ją tygodniowy ostrzał pozycji niemieckich – przez 168 godzin brytyjskie armaty bez ustanku wysyłały w stronę wroga tony bomb – mówi Wojciech Kowalczyk, autor książki.

W setną rocznicę tej batalii, mającej już na zawsze zapisać się na kartach historii, oddaję w ręce czytelników, tę krótką grę książkową – opowieść, która choć fikcyjna, oparta jest na faktach. Mam nadzieję, że zachęci Cię ona do zagłębienia się w historię tego przełomowego konfliktu, który – choć tragiczny – dał naszej ojczyźnie wolność.

Warunkiem nabycia gry jest dokonanie wpłaty 5 zł na konto fundacji F43, zajmującej się szeroko pojętą działalnością na rzecz osób narażonych na zachorowanie zespół stresu pourazowego, w tym na rzecz weteranów wojennych.

Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz innej fundacji o podobnym profilu.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Wojciech Kowalczyk
#gra-paragrafowa #wojenne

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Pompeja.pdf

Anglia, lato 1951 roku. Minęło już cztery lata od zakończenia ostatnich działań na krwawym froncie Drugiej Wojny Światowej. Europa z wolna dźwiga się po nuklearnym chaosie poprzedzającym ostateczny upadek III Rzeszy.

Nazywasz się Charles Edward Ward i pracujesz w złowrogim Instytucie Porządku Publicznego. Niestety, Twoje życie osobiste komplikuje się w wyniku wakacyjnego romansu. Postanawiasz rozwiązać ten problem na własną rękę. I to za wszelką cenę!

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #kryminał #historia-alternatywna

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Prywatne-A_ledztwo.pdf

Przesyłka to sympatyczna miniatura, która z przymrużeniem oka i dużą dozą humoru nawiązuje do standardów panujących w światach fantasy. Nasz bohater, Thomas Willow, wkrótce po opuszczeniu rodzinnej wioski, zobowiązuje się do dostarczenia pewnej tajemniczej przesyłki… Co będzie dalej? O tym zdecydujecie sami!

Gra wchodzi w skład Akcji “Miniatura”.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Michał Ślużyński
#gra-paragrafowa #fantasy #komedia

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/PrzesyA_ka.pdf

Zatwierdzenie przez Radę Wolnej Planety Ziemi ekspedycji jest jednoznaczne z wysłaniem na Księżyc Górniczy 1 Układu Mezeusz brygad wydobywczych, wśród których znajduje się nasz bohater. Lata mijają i nikomu nie przychodzi do głowy, iż odkryty tam surowiec, występujący pod postacią opalizujących, powykręcanych cudacznie słupów może być czyjąś własnością.Kisa z hukiem wpada do pomieszczenia. Znowu tu jestem – przemyka mu przez myśl, co jest prawdą, bywał tutaj wielokrotnie, ale nie dziś. Skąd więc ta osobliwa refleksja? Trudno stwierdzić. Człowiek pod wpływem stresu doświadcza myślotoku, jakiegoś zwarcia wywołanego na skutek zbyt dużej ilości informacji przetwarzanych w zbyt krótkim czasie. A Kisa – a niech to! – jest w stresie jak się patrzy. Niecodziennie bowiem jest się gonionym przez wściekłego potwora, zdolnego jednym kłapnięciem pozbawić głowy.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Maciej Rogoziński
#gra-paragrafowa #science-fiction
https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/Resymulacja.pdf

Nazywasz się Alicja Kwartnik, masz 26 lat i skończyłaś Uniwersytet Warszawski na wydziale Historii. Spadek po bogatych rodzicach, w tym kamienica w centrum małego miasteczka na północy Polski, pozwala Ci na dostatnie życie. Twoim głównym zajęciem jest badanie historii okultyzmu.

Gamebook opowiada o młodej kobiecie, która wplątana została w mrożące krew w żyłach wydarzenia. Zdobycie bluźnierczej księgi, Ręki Pana, sprowadziło na nią grozę wykraczającą daleko poza to, co racjonalne. Czas biegnie nieubłaganie, a los jej samej, jak i całego świata zależeć będzie od Ciebie!

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Paweł Bogdaszewski
#gra-paragrafowa #horror
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/RA_ka-Pana.pdf

Polska jaka jest – każdy widzi. Ale czy na pewno? Czasem retuszujemy ją, by ukryć skazy, czasem tworzymy prześmiewcze karykatury. Jeśli jednak spojrzymy trzeźwo, bez sentymentów i uprzedzeń, okaże się, że Polska jest krajem… dziwnym. Ubocznym, rozdartym, stojącym na rozdrożach. Ale rozdroża to także swoiste centrum, miejsce zbiegu dróg, łącznik między Wschodem i Zachodem, przeszłością i przyszłością. Skupmy się więc na tym dziwnym miejscu i opowiedzmy o nim w sposób wymykający się uproszczonym narracjom. Pokażmy grozę i niesamowitość czające się w lśniących galeriach handlowych oraz cudowność schowaną za garażami z blachy falistej. Zajrzyjmy do wielkich ośrodków miejskich, wsi położonych na skraju cywilizacji, miejsc pozbawionych nazwy. Sięgnijmy po fantastykę, bo realizm nie wystarczy, by opowiedzieć o wszystkim, co się tu dzieje.Polska to rzecz prawdziwie niepospolita.

Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Redakcja: Artur Nowrot
#antologia #opowiadania

Rzecz niepospolita – antologia opowiadań niesamowitych | Alpaka (grupawydawniczaalpaka.pl)
Ebook

Wszystko zaczęło się w lipcu 1928 roku. Po zakończeniu roku akademickiego w Massachusetts, postanowiłem odwiedzić swojego dawno niewidzianego kolegę w Arkham…Nazywam się Frederick Stevenson i Bóg mi świadkiem, że przez cały okres swojego pobytu w Lonesbury nawet najmniejszym swoim działaniem nie zamierzałem rozbudzać w otaczających miejscowość lasach tego, czego rozbudzać nie powinien nikt nigdy. Coś czekało na przebudzenie przez cały okres swojego snu, trwającego niezliczone przez ludzi eony…

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Jarosław Klofta
#gra-paragrafowa #horror

https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/Sasiedzi_Lonesbury_Jaroslaw_Klofta.pdf

48 dzień ekspedycji. Podlodowa stacja badawcza SYDON.
Załoga: 6 osób.
Miejsce: Europa – Czwarty księżyc Jowisza. Wewnętrzny ocean.

Jesteś operatorem Skafandra, cudu techniki pozwalającego przeżyć w najgorszych warunkach, osobą odpowiedzialną za ewakuację. Wszystkich pięciu pozostałych członków załogi siedzi już w kapsułach ewakuacyjnych. Ostatni rzut oka na kapsuły, zanim sam przejdziesz do ewakuacji. Coś nie gra. Wygląda na to, że reaktor stacji nie zdołał ich zasilić w pełni. Prawdopodobnie nie wszyscy dadzą radę przetrwać. Znasz procedurę, przygotuj się do ewakuacji.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Paweł Bogdaszewski
#gra-paragrafowa #horror #science-fiction

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Skafander.pdf

W Szklanej twarzy wcielamy się w bohatera zwanego Cieniem, którego piętno przeszłości zostało odciśnięte na twarzy – jak czytamy w prologu – w postaci licznych symboli i liczb bestialsko wypalonych na skórze, które tworzą jakiś niezrozumiały układ. Nic nie wiemy o przeszłości Cienia, kim jest, skąd pochodzi i w końcu, co oznaczają tajemnicze znaki na jego twarzy, skrywanej za maską z zielonego szkła. Akcja powieści rozgrywa się w alternatywnym świecie osadzonym w realiach średniowiecza. To ponura wizja upadłego miasta, gdzieś na rubieżach królestwa zdominowanego przez wszechmocną kastę kapłanów. Początek historii naszego bohatera spowija mgła tajemnicy. Bohater pozbawiony tożsamości nie zabiega o jej odzyskanie czując, iż przeszłość skrywa mroczne tajemnice, od których już raz musiał się w jakiś sposób uwolnić. Jednak nie tak łatwo oswobodzić się z okowów przeszłości, splot wydarzeń po raz kolejny skieruje go na dawny szlak. Przygoda rozpoczyna się niewinne. Do miejsca pobytu Cienia – Megiddo – przybywają dwaj nieznani wędrowcy, których miecze są zdobione pewnymi, znajomymi symbolami…

Do Szklanej Twarzy dołączono mikropowieść Megiddo Opowieść o władzy, której akcja rozgrywa się w świecie wykreowanym na potrzeby tej gry książkowej.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Szklana-twarz.pdf

Wydaje mi się, że największym dobrodziejstwem na tym świecie jest fakt, że umysł ludzki nie jest w stanie skorelować całej swej istoty. Żyjemy na spokojnej wyspie ignorancji, pośród mórz nieskończoności i wcale nie jest powiedziane, że w swej podróży zawędrujemy daleko.

Zastanawiałeś się kiedyś jakby to było, gdybyś nagle mógł poznać myśli innych ludzi? Fascynujące, nieprawdaż? A może nie do końca? W końcu taki dar… No właśnie – to dar, czy przekleństwo? Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzi dostarcza Tajemne Oblicze Świata. Wciel się w postać spieszącego się do pracy mężczyzny, który wbrew swej woli obdarowany został zdolnościami daleko wybiegającymi poza „rzeczywisty” świat…

Gra dozwolona od lat 16.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Mikołaj Kołyszko
#gra-paragrafowa #horror

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Tajemne-Oblicze-A_wiata.pdf

Tajemne Oblicze świata II: Piekielny Szyfr, będącą kontynuacją powstałego przed paroma laty utworu, który został przyjęty nadzwyczaj przychylnie w środowisku fanów gier książkowych. Podobnie jak w części pierwszej (jej poprawiona, rozbudowana wersja do pobrania na naszej stronie) przyjdzie nam wcielić się w postać obdarzonego niezwykłą, nienaturalną mocą młodego człowieka.

Posiada on zdolność wglądu do wnętrz ludzkich umysłów i podsłuchania ich myśli. Jak nie trudno się domyślić ta umiejętność przysparza bohaterowi wielu problemów. Akcja drugiej części zaczyna się kilka lat po akcji pierwszej części, gdy potrafimy już, przynajmniej w pewnym stopniu, panować nad swoją mocą. Nasz duchowy przewodnik, dzięki któremu zyskaliśmy zdolność sprawowania kontroli, pewnego dnia nie przychodzi. Zaintrygowani, i nieco zaniepokojeni, wyruszamy na jego poszukiwanie…

Gra dozwolona od lat 16.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Mikołaj Kołyszko
#gra-paragrafowa #horror

https://gamebooker.nazwa.pl/wp/wp-content/uploads/2019/10/Tajemne-oblicze-A_wiata-II-Piekielny-Szyfr.pdf

Gamebook opowiada o pewnym domostwie i jego niepokojącym właścicielu, który niedawno zamieszkał w Twojej okolicy. Ciekawe, jakie też mroczne tajemnice może skrywać ten dom?
Ponadto autorka przygotowała naprawdę ciekawe rozwiązanie techniczne:

Przed rozpoczęciem gry musisz dokonać wyboru, czy chcesz grać postacią ciekawskiej nastolatki, czy dociekliwego dziennikarza. Musisz uwzględniać ten wybór w wielu paragrafach. Także niektóre zakończenia zarezerwowane są tylko dla dziewczyny lub tylko dla mężczyzny. Niezależnie od tego jakiego wyboru dokonasz, w niektórych sytuacjach może Ci on ułatwić lub utrudnić grę.

Gra dozwolona od lat 16.

UWAGA! Prosimy Was o zaakceptowania pewnej ważnej zasady dotyczącej dystrybucji naszego nowego gamebooka. Chcielibyśmy, aby każdy, kto wejdzie w posiadanie niniejszego wydania naszej gry książkowej, wpłacił datek w wysokości nie niższej niż 2 PLN na konto Fundacji na rzecz Osób Niewidomych Labrador-Pies Przewodnik.

Pełne dane fundacji:
Fundacja na rzecz Osób Niewidomych Labrador Pies Przewodnik,
60-409 Poznań, ul. Żwirki 9A, tel.84-35-442
KRS 0000153064, dnia 28.02.03 Sąd Rejonowy w Poznaniu XXI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego;
NIP 781-17-26-817; REGON 634464131;

Konto: 07 1090 1362 0000 0001 0087 7922
BZ WBK S.A. 19 O/Poznań
W tytule prosimy wpisać: „Ten dom – darowizna”

Oświadczamy przy tym, że żadna część ofiarowanych przez Was pieniędzy nie trafi do nas, lecz zasili konto wspomnianej placówki. Nie prosimy też o żadne indywidualne datki na rzecz naszego wydawnictwa lub/i autora ani innych organizacji charytatywnych, poza wymienioną. Czy zastosujecie się do tego warunku – zależy tylko i wyłącznie od Waszego sumienia.

Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz innej fundacji o podobnym profilu.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Agnieszka Wiatrowska
#gra-paragrafowa #horror

https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Ten-dom.pdf

Różnorodność fantastycznych światów i różnorodność ludzkich tożsamości doskonale do siebie pasują. Fantastyka w naszym kraju rzadko jednak sięga po motywy związane z LGBTQ+ – takie jak homoseksualność, biseksualność i panseksualność; aseksualność i aromantyczność; niebinarność i transpłciowość; interpłciowość; relacje niemonogamiczne i formy społeczne inne niż tzw. tradycyjny model rodziny. Właśnie takie wątki pojawiły się w tekstach i pracach graficznych tworzących antologię Tęczowe i fantastyczne.Wydawca: Grupa Wydawnicza Alpaka

Redakcja: Artur Nowrot, Magdalena Stonawska
#antologia #opowiadania #grafiki

Tęczowe i fantastyczne: antologia queerowej fantastyki (grupawydawniczaalpaka.pl)
Wszystkie tomy

Interesująca historia fantastycznego świata, który właśnie stanął na progu wielkiej rewolucji przemysłowej. Jak odnajdzie się w nim młody malarz? Wciągająca fabuła, zaskakujące zwroty akcji, niełatwe wybory, wiele możliwych zakończeń. Coś dla miłośników literatury, którzy chcieliby wziąć losy głównego bohatera w swoje ręce.
Michał Studniarek.

M.in. dzięki tej książce udało się dokonać operacji serca małego Juliana. Dziękujemy wszystkim, którzy dokonali wpłaty!

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #social-fiction
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/TA_o.pdf

Utopia wieńczy Cykl Megiddo, który autor zapoczątkował wydaną w 2010 roku grą książkową Szklana Twarz. W skład cyklu wchodzi także minipowieść Megiddo, opowieść o władzy oraz gamebook Tło.W Utopii akcja przenosi nas całe milenia w przyszłość, bezlitosny czas zatarł wszelkie wspomnienia wydarzeń, które miały miejsce w poprzednich odsłonach cyklu. Pozostał tylko jeden – niemy – świadek ludzkiej historii.
Prastare Megiddo.

Dziś, tysiąc lat od Dnia Przylotu, potomkowie kolonizatorów żyją „tutaj”. W wielopiętrowym, odciętym od złowrogiego świata kompleksie bez nazwy położonym nieopodal ruin Megiddo. Miejsce bez nazwy, bo po cóż mu nazwa skoro „naprawdę” istnieje tylko ono? Dom… Świat… Wieża… Nazywaj to jak chcesz! Sprawnie zarządzane, zapewniające wszystko, co do życia potrzebne. Nawet Ty, człowiek zagubiony, zepsuty tryb, który pomimo blisko czterdziestu lat życia nie potrafił się wpasować w machinę egzystencji, ma szansę na skorygowanie, naprawę.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #social-fiction
https://gamebooker.nazwa.pl/www/ksiazki/utopia-beniamin-muszynski.pdf

Uwikłana to sensacyjna powieść interaktywna przeznaczona dla dorosłych czytelników, której fabuła koncentruje się na losach niewidomej dziewczyny wplątanej w walkę z grożącą Miastu katastrofą ekologiczną.

Od samego początku prac nad Uwikłaną projekt ów miał być naszą formą aktywności obywatelskiej, dlatego prosimy Was o zaakceptowania pewnej ważnej zasady dotyczącej dystrybucji (wersji darmowej) naszego gamebooka. Chcemy, aby każdy, kto wszedł w posiadanie elektronicznego I wydania naszej gry książkowej, wpłacił datek w wysokości nie niższej niż 2 PLN na konto Fundacji na rzecz Osób Niewidomych Labrador-Pies Przewodnik.

Pełne dane fundacji:
Fundacja na rzecz Osób Niewidomych Labrador Pies Przewodnik,
60-409 Poznań, ul. Żwirki 9A, tel.84-35-442 KRS 0000153064, dnia 28.02.03
Sąd Rejonowy w Poznaniu XXI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego;
NIP 781-17-26-817; REGON 634464131;
Konto: BZ WBK S.A. 19 O/Poznań 07 1090 1362 0000 0001 0087 7922
W tytule prosimy wpisać: „Uwikłana – darowizna” .

Oświadczamy przy tym, że żadna część ofiarowanych przez Was pieniędzy nie trafi do nas, lecz zasili konto wspomnianej placówki. Nie prosimy też o żadne indywidualne datki na rzecz naszego wydawnictwa, lub/i autora, tudzież innych organizacji charytatywnych, poza wymienioną. To, czy zastosujecie się do tego warunku, zależy tylko i wyłącznie od Waszego sumienia.

Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz innej fundacji o podobnym profilu.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa #sensacyjne #ekologia
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/UwikA_ana.pdf

Vae victis to obszerny gamebook Beniamina Muszyńskiego (siedemnasty w jego karierze) w nieco fantastycznych realiach nawiązujący klimatem (ale nie fabularnie) do Szklanej twarzy.

Czas nieubłaganie zmazuje to, co było. Ludzkość zdążyła wgryźć się ledwie na paręnaście lat w nowe, trzecie tysiąclecie, gdy nadciągnęła Zagłada. Dziś, przeszło siedem dekad po tym strasznym dniu, pamięć o nim z wolna przemija. Ludzie zaczęli niezdarnie wznosić nowy, prymitywny ład. Życie stało się ciężkie, pełne wyrzeczeń i cierpień.

Gdzieś na północy terenu będącego niegdyś Polską, przy ogniu rozcinającym czerń wiosennej nocy siedzi czterech ludzi. Trzech młodzików, niespełna dwudziestoletnich, naprzeciw przeszło dwa razy starszy, jednoręki mężczyzna. Banda Cichego, do której należeli, została zdziesiątkowana, tylko oni przeżyli! Kaleki mężczyzna nazywany jest Ptakiem, a jego los… Od tej chwili zależy od Ciebie!

Errata: Paragraf 2 powinien prowadzić do 23, NIE do 10. Błędne przekierowanie nie wpływa na możliwość ukończenia lektury, nie plącze też fabuły, dotyczy bowiem tylko drobnego epizodu rozpisanego w jednym paragrafie. Wprowadzić może jednak pewne niedopowiedzenie, które może wpłynąć negatywnie na przyjemność rozgrywki.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński
#gra-paragrafowa
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Vae-victis.pdf

Akcja Wagabundy rozgrywa się wiele, wiele lat po zagładzie cywilizacji, w której mechaniczne pojazdy czy broń palna były rzeczami ogólnodostępnymi. Nikt nie pamięta jak wyglądał „koniec świata” i co było jego przyczyną. Aktualnie, tak jak u zarania dziejów, ludzie skupiają się głównie na przetrwaniu. Obok większych, względnie bezpiecznych miast, funkcjonują prowizoryczne osady dowodzone przez bandy bojowo nastawionych agresorów. W takich miejscach dominuje kult siły, a niewolnictwo jest powszechnie spotykanym zjawiskiem.Ciebie spotkał ten los, teraz masz jednak szansę na jego odmianę! To ten moment. Chwila, na którą czekaliście od wielu dni. Większość strażników biesiaduje przy ognisku, którego światło ledwo sięga do wozu, na którym znajduje się wasza klatka.

Wydawca: Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru

Autor: Krzysztof Firkowski
#gra-paragrafowa
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2022/02/Krzysztof_Firkowski_Wagabunda.pdf

“Widok z Wysokiego Zamku” – darmowy fanzin pełen oryginalnych i niespotykanych treści.
Wydawca: Podlaskie Towarzystwo Miłosników Fantastyki i Białostocki Klub Fantastyki „UBIK”

#fanzin #opowiadania #publicystyka #grafiki
https://www.facebook.com/WidokzWysokiegoZamku

W mrocznej i posępnej Wilczej Siostrze przyjdzie Wam wcielić się w Eyrę, półelfkę. Należy ona do tajnego stowarzyszenia o nazwie Wilcze Bractwo i dzięki magicznej bransolecie może być w szczególnie bliskiej więzi z tymi dzikimi, groźnymi i wiernymi zwierzętami. Spokój jej życia zostaje nagle zmącony, gdy zostaje porwana i okrutnie potraktowana przez Czarnego Władcę. Jak się wkrótce okaże, od niej mogą zależeć losy wszystkich wolnych ludzi i elfów.

Gra dozwolona od lat 16.

Autorzy (od nich wyszła ta inicjatywa), jak i nasza redakcja proszą, by w ramach wynagrodzenia za niniejszą grę książkową dokonać dowolnej wpłaty na Fundację Centaurus, której szlachetnym celem jest ochrona praw zwierząt oraz promowanie hipoterapii i terapii kontaktowych z pomocą zwierząt. Wpłat można dokonywać za pomocą konta PayPal poprzez tę stronę lub dokonując przelewu na konto PKO BP 15 1020 5226 0000 6002 0220 0350 – dla wpłat krajowych, PL36 1750 1064 0000 0000 2257 6747 (wpłaty w PLN) albo PL17 1750 1064 0000 0000 2257 6798 (wpłaty w EUR) – dla wpłat z zagranicy.

Wydawca: Wydawnictwo Wolnego Wyboru

Autorzy: Ewa Bednarek, Dominik Matusiak

#gra-paragrafowa #dark-fantasy
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Wilcza-siostra.pdf

Szczęście jest zmienne jak wiatr. Dmie w żagle z różnych stron. Czasem niesie Cię do wymarzonego portu, niekiedy wściekłe jak huragan łamie maszty i przewraca łodzie. To sprzyja, to znów grozi. Szczęście jest wiatrem, który trudno okiełznać.

Dla Ciebie, wojowniku, okazało się dzikim cyklonem. Flota Twojego księcia, Tankreda ze Złotych Wysp, wracała wówczas ze zwycięskiej bitwy w obronie brzegów Eloru, zagrożonych przez barbarzyńców zza Północnego Oceanu. Długa i trudna była to batalia, ale szczęście wam sprzyjało. Odwróciło się później, po dwunastu dniach, być może za sprawą barbarzyńskich magów.

Wyspa Zmierzchu to opowieść o wojowniku, który w wyniku zrządzenia losu (a może przeznaczenia?) trafia na tajemniczą wyspę, gdzie nic nie jest takie, na jakie wygląda. Ponad 400 paragrafów pełnych heroicznych zmagań, mrocznych sekretów i karkołomnych wyzwań spod znaku magii i miecza, a wszystko to okraszone nawiązaniami do prozy mistrza horroru, H. P. Lovecrafta.

Uwaga! Prosimy Was o zaakceptowania pewnej ważnej zasady dotyczącej dystrybucji gamebooka. Chcemy, aby każdy, kto wszedł w posiadanie niniejszego wydania naszej gry książkowej, wpłacił datek w wysokości nie niższej niż 5 PLN na:

Bank Żywności w Trójmieście
Al. gen. J. Hallera 239,
80-503 Gdańsk
tel. (58) 325 24 48
KRS 584 254 11 47
NIP 0000224076
Konto: Bank Millennium S.A. 64 1160 2202 0000 0000 6249 3454
W tytule prosimy wpisać: „Darowizna na cele statutowe – Wyspa Zmierzchu”.

Jeśli wymieniona fundacja nie prowadzi już działalności prosimy o wpłatę na rzecz innej fundacji o podobnym profilu.

Wydawca: Wydawnictwo Wolnego Wyboru

Autor: Jarosław Irzykowski

#gra-paragrafowa #horror
https://gamebooker.nazwa.pl/wp/wp-content/uploads/2020/03/Wyspa-zmierzchu.pdf

Staniesz, czytelniku-graczu, przed niełatwym zdaniem! Rejs luksusowym statkiem w jednej chwili ze spełnienia marzeń stał się okrutną rzeczywistością. Okręt tonie, a Ty będziesz musiał zadbać o bezpieczeństwo swojej żony, dwóch synków oraz córki i jej męża. Czy zdołasz ocalić całą swoją rodzinę? Kto wie?! Na pewno będziesz próbował dokonać tego Za wszelką cenę!

Wydawca: Wydawnictwo Wolnego Wyboru

Autor: Jarosław Irzykowski

#gra-paragrafowa #katastroficzne
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Za-wszelkA_-cenA_.pdf

Gra książkowa-horror mocno nawiązująca do uniwersum Howarda Phillipsa Lovecrafta.

Książka przenosi czytelnika do lat ’60 XX wieku. Wciel się w postać Afroamerykanina Jordana Allana, który poszukując niedoszłego zięcia, trafia do pewnego portowego miasteczka. Okazuje się, że nic tu nie jest normalne…

Gra dozwolona od lat 16.

Wydawca: Wydawnictwo Wolnego Wyboru

Autor: Beniamin Muszyński

#gra-paragrafowa #horror
https://masz-wybor.com.pl/wp-content/uploads/2019/07/Zaginiony.pdf